Over TIKTOK
Eigenlijk was ik op zoek naar een muziekje dat ik herhaaldelijk bij TIKTOK voorbij zag komen. Na een paar uur zoeken heb ik eindelijk de oorsprong van het liedje gevonden. Het is een tegenwoordige artist van 62 jaar die internationaal bekend is geworden met zijn liefdesliedjes. Hij draagt dus de naam Bryan Adams en is misschien wel op dit moment een van de meest populaire zangers van deze tijd. En mij was hij dus nog nooit echt opgevallen. Ja, zijn muziekjes wel natuurlijk, maar niet de weet van wat hij eigenlijk nou precies aan het zingen was en dat velen inderdaad liefdes liedjes zijn die dus voor een groot publiek aanslaan.
In mijn zoektocht vond ik dus nog veel meer over TIKTOK en las het volgende van Joy Hadders die er erg veel van wist:
“TikTok is toch die app voor jongeren die dansjes doen?” Deze vraag krijg ik regelmatig. Eerst was ik ook sceptisch, nu ben ik helemaal om (#quarantinelife). Dit nu oh-zo booming social platform is misschien ooit zo begonnen, maar inmiddels is het veel meer dan alleen ‘dansjes doen’. De app biedt veel mogelijkheden, ook voor bedrijven. Maar hoe val je op en creëer je meer views en engagement?
Het TikTok-algoritme
Een algoritme is niet meer dan: een aantal stappen dat je zet om een bepaald doel te bereiken. Een algoritme heeft dus niet per se te maken met grote bergen data en technologie. Een rekensom is een algoritme, maar het bereiden van een maaltijd is dat ook. Het algoritme van TIKTOK blijft altijd een beetje een mysterie en er is geen specifiek antwoord op de vraag hoe het precies werkt. Maar je kunt alsnog veel doen om te groeien.
Het verschil tussen Instagram en TikTok
Bij Instagram wil je vooral in de timeline van je volgers terechtkomen. Des te meer volgers je post liken (en erop reageren), hoe groter de kans dat je account groeit. Op Instagram creëer je content voor je specifieke doelgroep. Via de Ontdek-optie zie je ook content van anderen, bijvoorbeeld wat je zelf eerder hebt gezien of wat je volgers hebben geliket. Maar op Instagram bekijk je toch vaker de content van je eigen connecties.
Bij TikTok heb je deze scheiding tussen ‘content van de personen die je volgt’ en ‘content van onbekenden’ ook. Je hebt de volgend-pagina (Following), in deze tijdlijn zie je alle content van de accounts die je volgt. Daarnaast heb je de Voor jou-pagina (For You Page), hier zie je de content van onbekenden. De For You Page wordt het meest bekeken en hier kun je eindeloos scrollen door alle content.
Oftewel: bij Instagram volg je de content van je volgers, bij TikTok zie je juist nieuwe trends en content van anderen op de For You Page (ook wel ‘FYP‘ genoemd).
Maar waar is de For You Page op gebaseerd? TikTok laat content zien waarvan de app denkt dat je die content wil zien. Als je bijvoorbeeld een bepaald geluidsfragment vaak hoort en je die video’s liket, dan bepaalt TikTok voor jou dat je dit soort video’s leuk vindt. Hierdoor heb je als gebruiker eindeloze mogelijkheden om een (nieuw) publiek te bereiken. Als je op de For You Page van anderen terechtkomt, bereik je dus nieuwe doelgroepen.
Maar hoe groei je op TikTok?
Je bent eindelijk vol enthousiasme begonnen met het maken van een video, je bent er blij mee, publiceert ‘m… en het aantal views valt je toch tegen. Je wil met je video natuurlijk een zo’n groot mogelijk publiek bereiken.
Bij Instagram ligt de focus onder andere op zoveel mogelijk volgers, zodat je content door zoveel mogelijk mensen wordt gezien. Bij TikTok gaat het vooral om de views en engagement van je video’s. Juist omdat de meeste gebruikers de meeste tijd doorbrengen op de FYP, kan je video al veel views krijgen zonder dat je veel TikTok-volgers hebt. Oftewel: je kunt dus ook viral gaan zónder ‘TikTok-famous’ te zijn.
Dat maakt het interessant. Hoe meer mensen je video zien (stijging views) en hoe meer gebruikers je video leuk vinden (stijging likes en reacties), des te groter de kans dat je op de FYP terechtkomt.
Er zijn verschillende factoren die meespelen om je bereik en betrokkenheid te vergroten:
- Post regelmatig
- Doe mee met trends en challenges
- Creëer boeiende en originele inhoud
- Gebruik relevante en trending hashtags
- Analyseer je content met TikTok Pro
1. Post regelmatig
Videomakers worden beloond die regelmatig (boeiende inhoud) posten. Het liefst zelfs 1 tot 3 keer per dag.
2. Doe mee met trends en uitdagingen
Trends maken een groot deel uit van wat TikTok bekend maakt. TikTok daagt mensen uit om hun creativiteit te laten zien en hun eigen draai te geven aan een trend. Deze challenges draaien meestal rond een specifiek, thema, geluid, video-effect of een combinatie van dit.
Populaire TikTok’ers en beïnvloeders (influencers ) hebben ontdekt dat het inspelen op trends en challenges hen hebben geholpen bij hun TikTok-succes.
Je herkent de trends en challenges doordat je veel video’s met bijvoorbeeld hetzelfde liedje op je FYP voorbij ziet komen. Alle challenges hebben ook hun eigen hashtag, daar kun je ze ook aan herkennen, zoals bijvoorbeeld #wipeitdown.
Zodra je een trend ziet, bedenk dan een manier om het eigen te maken. Je video’s worden eerder geliket als ze een originele invalshoek hebben. Als mensen echt om je content kunnen lachen of zodra het heel herkenbaar is, is de kans groter dat je groeit.
3. Creëer boeiende en originele inhoud
Het is belangrijk om content te maken die je doelgroep interessant vindt. En dat mag soms ook zeker met een knipoog. TikTok houdt rekening met de populariteit van je video. Als je veel tijd op de app doorbrengt, kom je er vanzelf achter wat de trends zijn. Vervolgens kun je bedenken hoe je die trends voor jezelf of voor je eigen merk/organisatie kunt inzetten. Hoe origineler je bent, des te groter de kans dat je content wordt gewaardeerd.
Een aantal praktische tips op een rij:
- Maak verticale video’s
- Houd het beknopt (in de eerste seconden moet de kijker al geboeid zijn; een sterk begin zorgt ervoor dat je kijkers blijven kijken)
- Wees authentiek en maak je inhoud persoonlijk (bijvoorbeeld door middel van persoonlijke situaties of behind the scenes)
- Bedenk wat je inhoud aantrekkelijk zal maken
- Beschrijf je video: doe dit in de video zelf met de tekst-functie en/of in de beschrijving eronder
Voor bedrijven is het ook niet erg om eerst een beetje van het merk af te wijken. Op TikTok komt authenticiteit voor esthetiek. Het is juist goed om iets nieuws te proberen. Blijf persoonlijk en zorg er voor dat je blijft experimenteren, zodat je weet wat wel of niet werkt.
4. Gebruik relevante en trending hashtags
Net als op andere social kanalen is het belangrijk om (relevante) hashtags te gebruiken bij je video’s. Hashtags kunnen misschien nog wel belangrijker zijn op TikTok, omdat het van invloed kan zijn op het algoritme en je dus meer aandacht kunt krijgen voor je inhoud. Het gebruiken van de juiste hashtags op TikTok is cruciaal en kan het verschil maken tussen 100 en 10.000 views.
Aan wat voor hashtags moet je dan denken? De meeste mensen zijn geneigd om onder elke video #fyp of #foryoupage te gebruiken. Voorheen (en nog steeds wel) werden deze hashtags gebruikt om (hopelijk) eerder gezien te worden op de For You Page, maar deze zijn inmiddels veel te algemeen en te vaak gebruikt. Gebruik dus specifieke en relevante hashtags die echt iets over jouw content zeggen.
Als je een hashtag typt, dan zie je veel andere suggesties met daarachter hoe vaak die hashtag is gebruikt. Is een hashtag 80 miljoen keer gebruikt? Doe het dan niet, je video verdwijnt als een speld in een hooiberg. Is een hashtag maar 3 keer gebruikt? Dan is ie waarschijnlijk weer te niche. Probeer een middenweg te zoeken of kijk bij andere gebruikers – die dezelfde soort video’s als jij maken – welke hashtags zij gebruiken. Speel er een beetje mee, experimenteer en ontdek wat het beste voor jou werkt.
5. Analyseer je content met TikTok Pro
Het is niet alleen voor bedrijven interessant om in de statistieken te duiken, maar ook voor jezelf. Met TikTok Pro krijg je veel informatie over je volgers en content. Je kunt onder andere zien waar je volgers vandaan komen, wanneer ze het meest actief zijn en hoe lang ze je video bekijken. Daar kun je dan op inspelen. En het mooie is: het is helemaal gratis!
TikTok voor bedrijven
TikTok is (nog) niet per se geschikt voor conversie, maar biedt wel goede mogelijkheden om in contact te komen met nieuwe doelgroepen. De app geeft namelijk prioriteit aan entertainment en authenticiteit boven commercie. Merkbekendheid en betrokkenheid moeten voorop staan in je strategie.
Het is met name belangrijk dat je content aanspreekt bij je doelgroep en je op die manier ‘de aandacht pakt’.
Adverteren
Momenteel zie je al af en toe een paar advertenties voorbijkomen, want sinds kort is adverteren op de app ook mogelijk.
Zo zijn er vijf advertentiemogelijkheden.
Ik ga hier niet uitgebreid op in, maar in dit artikel lees je wat deze mogelijkheden precies betekenen en hier lees je wat het kost om te adverteren.
Adverteren op TikTok is interessant als je doelgroep hier aanwezig is of als je nieuwe doelgroepen wil aanspreken (zo kun je bijvoorbeeld de jongere generatie alvast ‘warm maken’ voor je bedrijf of merk). Je kunt gebruikers omzetten in ambassadeurs.
Zoals ik hiervoor ook aangaf: TikTok bepaalt de feed op basis van kijkvoorkeuren en gewoonten. Hierdoor kun je, bij relevante content, nog meer zichtbaarheid bereiken. Daarnaast werkt TikTok aan manieren om direct te kunnen winkelen in de app.
Virtual coins
Ook op TikTok is het mogelijk om live te gaan. Dit kan als je 1.000 of meer volgers hebt. Stel dat je live gaat, dan kunnen kijkers je een zogenaamde fooi geven door middel van ‘virtual coins‘. 100 virtual coins staan gelijk aan 1 dollar en kunnen omgezet worden in echte dollars. In ruil geven de makers van een video dan bijvoorbeeld een shoutout naar de fans die een donatie geven of geven ze antwoord op hun vragen. Mocht je ervoor kiezen om live te gaan, bedenk vooraf wat je ermee wil bereiken en hoe je de livestream wil insteken.
Meer engagement = meer views
Het is dus belangrijk om mee te doen met de trends en content te maken waarbij je de meeste interactie creëert. Door likes, comments en shares stijgt je aantal views en wordt je video vaker gezien en met meer mensen gedeeld. TikTok houdt rekening met de populariteit van je video en beloont je als je regelmatig post. Blijf ook experimenteren om te kijken wat voor jou of jouw bedrijf het beste werkt. Zodra je je ‘niche’ hebt gevonden, deel je je inhoud met de juiste doelgroepen (die jouw content weer delen).
About TIKTOK
Actually, I was looking for a piece of music that I saw repeatedly at TIKTOK. After a few hours of searching I finally found the origin of the song. He is now a 62-year-old artist who has become internationally known for his love songs. So he goes by the name Bryan Adams and is perhaps one of the most popular singers of our time right now. And he had never really noticed me. Yes, his music is of course, but I don't know what exactly he was singing and that many are indeed love songs that appeal to a large audience.
So in my search I found a lot more about TIKTOK and read the following from Joy Hadders who knew a lot about it:
“TikTok is that app for young people who do dances?” I get this question regularly. At first I was also skeptical, now I'm completely over (#quarantinelife). This now oh-so booming social platform may once have started that way, but now it is much more than just 'dances'. The app offers many possibilities, also for companies. But how do you stand out and create more views and engagement?
The TikTok Algorithm
The algorithm always remains a bit of a mystery and there is no specific answer as to how it works exactly. But you can still do a lot to grow. An algorithm is nothing more than a number of steps you take to achieve a certain goal. An algorithm of TIKTOK therefore does not necessarily have to do with large mountains of data and technology. A calculation is an algorithm, but so is preparing a meal.
The difference between Instagram and TikTok
At Instagram you mainly want to end up in the timeline of your followers. The more followers who like (and respond to) your post, the greater the chance that your account will grow. On Instagram you create content for your specific target group. Via the Discover option you also see content from others, for example what you have seen before or what your followers have liked. But on Instagram you often view the content of your own connections.
At TikTok you also have this separation between 'content from the people you follow' and 'content from strangers'. You have the following page (Following), in this timeline you can see all the content of the accounts you follow. In addition, you have the For You Page (For You Page), here you can see the content of unknowns. The For You Page is the most viewed and here you can endlessly scroll through all the content.
In other words: with Instagram you follow the content of your followers,
with TikTok you see new trends and content from others on the For You Page (also called 'FYP').
But what is the For You Page based on? TikTok shows content that the app thinks you want to see. For example, if you often hear a certain sound fragment and you like those videos, TikTok determines for you that you like these kinds of videos. This gives you as a user endless possibilities to reach a (new) audience. If you end up on the For You Page of others, you reach new target groups.
But how do you grow on TikTok?
You have finally started making a video full of enthusiasm, you are happy with it, you publish it… and the number of views is disappointing. You naturally want to reach the largest possible audience with your video.
At Instagram, the focus is on as many followers as possible, so that your content is seen by as many people as possible. TikTok is mainly about the views and engagement of your videos. Precisely because most users spend the most time on the FYP, your video can already get a lot of views without having a lot of TikTok followers. In other words: you can also go viral without being 'TikTok-famous'.
Also read: De 16 meestgestelde vragen over TikTok [+ antwoorden]
That makes it interesting. The more people see your video (increase views) and the more users like your video (increase likes and comments), the more likely you are to land on the FYP.
There are several factors that play into increasing your reach and engagement:
1. Post regularly
2. Join trends and challenges
3. Create engaging and original content
4. Use relevant and trending hashtags
5. Analyze your content with TikTok Pro
1. Post regularly
Creators are rewarded who regularly post (engaging content). Preferably even 1 to 3 times a day.
2. Join trends and challenges
Trends are a big part of what TikTok makes known. TikTok challenges people to show their creativity and put their own spin on a trend. These challenges usually revolve around a specific theme, sound, video effect or a combination of these.
Popular TikTokers and influencers have found that responding to trends and challenges has helped them in their TikTok success. You recognize the trends and challenges because you see many videos with, for example, the same song on your FYP. All challenges also have their own hashtag, you can recognize them by that, such as #wipeitdown.
Once you see a trend, think of a way to make it your own. Your videos are more likely to be liked if they have an original angle. If people can really laugh at your content or once it is very recognizable, you are more likely to grow.
3. Create engaging and original content
It's important to create content that interests your target audience. And sometimes you can do that with a wink. TikTok takes the popularity of your video into account. If you spend a lot of time on the app, you will automatically find out what the trends are. Then you can think about how you can use those trends for yourself or for your own brand/organization. The more original you are, the more likely your content will be appreciated.
A few practical tips at a glance:
Make vertical videos
Keep it succinct (in the first few seconds the viewer should be captivated; a strong start will keep your viewers watching)
Be authentic and make your content personal (for example through personal situations or behind the scenes)
Think about what will make your content appealing
Describe your video: do this in the video itself with the text function and/or in the description below
It is also not a problem for companies to deviate from the brand a bit first. On TikTok, authenticity comes before aesthetics. It's actually good to try something new. Stay personal and make sure you keep experimenting so you know what works and what doesn't.
4. Use relevant and trending hashtags
Just like on other social channels, it is important to use (relevant) hashtags with your videos. Hashtags may be even more important on TikTok, as it can affect the algorithm and thus get you more attention for your content. Using the right hashtags on TikTok is crucial and can make the difference between 100 and 10,000 views.
What kind of hashtags should you think about? Most people tend to use #fyp or #foryoupage under every video. Previously (and still are) these hashtags were used to (hopefully) be seen more often on the For You Page, but they are now far too common and overused. So use specific and relevant hashtags that really say something about your content.
If you type a hashtag, you'll see many other suggestions along with how often that hashtag has been used. Has a hashtag been used 80 million times? Then don't do it, your video will disappear like a needle in a haystack. Has a hashtag only been used 3 times? Then it's probably too niche again. Try to find a middle ground or check with other users - who make the same kind of videos as you - which hashtags they use. Play with it a bit, experiment and find what works best for you.
5. Analyze your content with TikTok Pro
It is not only interesting for companies to dive into the statistics, but also for yourself. With TikTok Pro you get a lot of information about your followers and content. You can see where your followers come from, when they are most active and how long they watch your video. You can then respond to that. And the great thing is: it's completely free!
TikTok for Business
TikTok is not (yet) necessarily suitable for conversion, but it does offer good opportunities to get in touch with new target groups. The app gives priority to entertainment and authenticity over commerce. Brand awareness and engagement should be at the forefront of your strategy.
It is especially important that your content appeals to your target group and that you 'grab attention' in this way.
To advertise
At the moment you already see a few advertisements now and then, because advertising on the app has recently become possible.
There are, for example, five advertising options.
I will not go into this in detail, but in this article you can read what exactly these options mean and here you can read what it costs to advertise.
Advertising on TikTok is interesting if your target group is present here or if you want to appeal to new target groups (for example, you can already 'warm up' the younger generation to your company or brand). You can convert users into ambassadors.
As I mentioned before, TikTok determines the feed based on viewing preferences and habits. This allows you to achieve even more visibility with relevant content. In addition, TikTok is working on ways to shop directly in the app.
Virtual Coins
It is also possible to go live on TikTok. This is possible if you have 1,000 or more followers. Suppose you go live, then viewers can give you a so-called tip by means of 'virtual coins'. 100 virtual coins equal 1 dollar and can be converted into real dollars. In exchange, for example, the makers of a video give a shoutout to the fans who make a donation or answer their questions. If you choose to go live, think about what you want to achieve with it and how you want to enter the live stream.
More engagement = more views
So it's important to join the trends and create content where you create the most interaction. Thanks to likes, comments and shares, your number of views will increase and your video will be seen more often and shared with more people. TikTok takes the popularity of your video into account and rewards you for posting regularly. Also keep experimenting to see what works best for you or your company. Once you've found your niche, share your content with the right audiences (who in turn share your content).
TikTok marketing: you need to know this for a good foundation! [online course]You can't ignore it anymore: TikTok. With 4.5 million users, there may well be new opportunities for your organization here. In this online course you will learn the basics of TikTok marketing in 1 hour.
Over de auteur
Dit is dus Joy Hadders van Frankwatching
Joy is Eventmanager bij Frankwatching.
Ze begon in 2017 bij Redactie & Events.
In haar vrije tijd speelt Joy graag een fanatiek potje hockey en droomt ze van een volgepinde wereldkaart.
Via haar Instagram-account @andwesea deelt ze haar reisfoto's.
About the author
So this is Joy Hadders from Frankwatching
Joy is Event Manager at Frankwatching.
She started at Redactie & Events in 2017.
In her spare time, Joy likes to play a fanatic game of hockey and dreams of a fully pinned world map.
She shares her travel photos via her Instagram account @andwesea.
Bryan Adams
Alles wat ik doe, doe ik voor jou!
Kijk in mijn ogen. Je zult zien wat jij voor mij betekent. Zoek je hart, Zoek je ziel. En als je me daar vindt zul je niet meer hoeven te zoeken. Zeg me niet dat het het proberen niet waard is. Je kunt me echt niet vertellen dat het niet de moeite waard is om voor te sterven. Je weet dat het waar is, Alles wat ik doe, doe het voor jou. Kijk in je hart en je zult me vinden. Er ik heb helemaal niets voor jou te verbergen. Neem me dus maar zoals ik ben. Neem mijn leven en ik zal je alles geven en offer me geheel aan je op. Zeg me dus maar niet dat het niet de moeite waard is om voor te vechten. Ik kan er echt helemaal niets aan doen en er is niets dat ik meer wil. Je weet dat het waar is en dat ik alles wat ik doe voor jou. Er is geen andere liefde sterker dan mijn liefde voor jou. Nee, er is geen andere. Vind je liefde leuk, weet er is geen andere liefde die meer zal kunnen geven. Nergens niet, op de hele wereld niet. Tenzij je er voor mij bent, voor altijd. Ja echt, helemaal, ja, Kijk in je hart, mijn allerliefste schat. Oh, je kunt me echt niet meer vertellen dat ik niet de moeite waard voor je ben, om het wellicht eens te gaan proberen.Ik kan er niets aan doen, er is gewoon niets dat ik liever wil. Ja, ik zou voor je vechten en zelfs voor je liegen. Neem mijn draad op en ik zou......
Everything I do, I do for you!
Look in my eyes. You will see what you mean to me. Search your heart, Search your soul. And if you find me there you won't have to search anymore. Don't tell me it's not worth a try. You really can't tell me it's not worth dying for. You know it's true, Everything I do, do it for you. Look into your heart and you will find me. Er I have nothing to hide from you at all. So take me as I am. Take my life and I will give you everything and sacrifice myself completely to you. So don't tell me it's not worth fighting for. I really can't help it at all and there's nothing I want anymore. You know it's true and I do everything I do for you. There is no other love stronger than my love for you. No, there is no other. Like your love, know there is no other love that can give more. Not anywhere, not all over the world. Unless you're there for me, forever. Yes really, all the way, yes, Look into your heart, my dearest darling. Oh, you really can't tell me anymore that I'm not worth it to you, maybe give it a try. I can't help it, there's just nothing I want more. Yes, I would fight for you and even lie for you. Pick up my thread and I would......
Bryan Adams
Hij is geboren: op 5 november 1959 en is een bekende Canadese gitarist, zanger, componist, producer, fotograaf en filantroop. Hij komt uit Kingston van de staat Ontario en is erg populair geworden en heeft verschillende wereldhits gehad waarvan "something for you" er eentje van is. Dit vooral bij vele tegenwoordige "TIKTOKKERS" en heeft daarbij zelfs een "grappig bedoelde" erotische uitstraling verkregen. Toch heeft het nummer inderdaad een rijke inhoud voor een liefdes liedje.
Bryan Adams
He was born: November 5, 1959 en is a well-known Canadian guitarist, singer, composer, producer, photographer and philanthropist. He is from Kingston, Ontario, and has become very popular and has had several world hits, "something for you" being one of them. This is especially true for many current "TIKTOKKERS" and has even acquired a "funny intended" erotic appearance. Yet the song does indeed have a rich content for a love song.
https://youtu.be/vFD2gu007dc
Kijk in mijn ogen
Je zult zien
Wat jij voor mij betekent
Zoek je hart
Zoek je ziel
En als je me daar vindt
Je zult niet meer zoeken
Zeg me niet dat het het proberen niet waard is
Je kunt me niet vertellen dat het niet de moeite waard is om voor te sterven
Je weet dat het waar is
Alles wat ik doe
Ik doe het voor jou
Kijk in je hart
Je zal vinden
Er is niets te verbergen
Neem me zoals ik ben
Neem mijn leven
Ik zou alles geven
ik zou offeren
Zeg me niet dat het niet de moeite waard is om voor te vechten
Ik kan er niets aan doen, er is niets dat ik meer wil
Je weet dat het waar is
Alles wat ik doe
Ik doe het voor jou
Er is geen liefde
Vind je liefde leuk
en geen ander
Zou meer liefde kunnen geven
Er is nergens
Tenzij je er bent
Altijd
Helemaal, ja
Kijk in je hart, schat
Oh, je kunt me niet vertellen dat het niet de moeite waard is om te proberen
Ik kan er niets aan doen, er is niets dat ik meer wil
Ja, ik zou voor je vechten
Ik zou voor je liegen
Loop de draad voor je op
Ja, ik zou voor je sterven
Je weet dat het waar is
Alles wat ik doe
Oh
Ik doe het voor jou
Alles wat ik doe, schat
En we zullen het zien door
Oh, we zullen het zien door
O ja
Ja
Doorzoek je hart
Zoek je ziel
Je kunt me niet vertellen dat het het niet waard is om voor te sterven
O ja
Ik zal er zijn, yeah
Ik zou de draad voor je lopen
ik zal voor je sterven
O ja
Ik zou voor je sterven
Ik ga helemaal, helemaal, yeah
Ik zou voor je sterven
Ik ga helemaal, helemaal, yeah
Kijk in mijn ogen
Je zult zien
Wat jij voor mij betekent
Doorzoek je hart
Zoek je ziel
En als je me daar vindt
Je zult niet meer zoeken
Zeg me niet dat het het proberen niet waard is
Je kunt me niet vertellen dat het niet de moeite waard is om voor te sterven
Je weet dat het waar is
Alles wat ik doe
Ik doe het voor jou
Kijk in je hart
Je zal vinden
Er is niets te verbergen
Neem me zoals ik ben
Neem mijn leven
Ik zou alles geven
ik zou offeren
Zeg me niet dat het niet de moeite waard is om voor te vechten
Ik kan er niets aan doen, er is niets dat ik meer wil
Je weet dat het waar is
Alles wat ik doe
Ik doe het voor jou
Er is geen liefde
Vind je liefde leuk
en geen ander
Zou meer liefde kunnen geven
Er is nergens
Tenzij je er bent
Altijd
Helemaal, ja
Kijk in je hart, schat
Oh, je kunt me niet vertellen dat het niet de moeite waard is om te proberen
Ik kan er niets aan doen, er is niets dat ik meer wil
Ja, ik zou voor je vechten
Ik zou voor je liegen
Loop de draad voor je op
Ja, ik zou voor je sterven
Je weet dat het waar is
Alles wat ik doe
Oh
Ik doe het voor jou
Alles wat ik doe, schat
En we zullen het zien door
Oh, we zullen het zien door
O ja
Ja
Doorzoek je hart
Zoek je ziel
Je kunt me niet vertellen dat het het niet waard is om voor te sterven
O ja
Ik zal er zijn, yeah
Ik zou de draad voor je lopen
ik zal voor je sterven
O ja
Ik zou voor je sterven
Ik ga helemaal, helemaal, yeah
Look into my eyes
You will see
What you mean to me
Search your heart
Search your soul
And when you find me there
You'll search no more
Don't tell me it's not worth tryin' for
You can't tell me it's not worth dyin' for
You know it's true
Everything I do
I do it for you
Look into your heart
You will find
There's nothin' there to hide
Take me as I am
Take my life
I would give it all
I would sacrifice
Don't tell me it's not worth fightin' for
I can't help it, there's nothin' I want more
You know it's true
Everything I do
I do it for you
There's no love
Like your love
And no other
Could give more love
There's nowhere
Unless you're there
All the time
All the way, yeah
Look into your heart, baby
Oh, you can't tell me it's not worth tryin' for
I can't help it, there's nothin' I want more
Yeah, I would fight for you
I'd lie for you
Walk the wire for you
Yeah, I'd die for you
You know it's true
Everything I do
Oh
I do it for you
Everything I do, darling
And we'll see it through
Oh, we'll see it through
Oh yeah
Yeah
Search your heart
Search your soul
You can't tell me it ain't worth dying for
Oh yeah
I'll be there, yeah
I'd walk the wire for you
I will die for you
Oh yeah
I would die for you
I'm going all the way, all they way, yeah
Look into my eyes
You will see
What you mean to me
Search your heart
Search your soul
And when you find me there
You'll search no more
Don't tell me it's not worth tryin' for
You can't tell me it's not worth dyin' for
You know it's true
Everything I do
I do it for you
Look into your heart
You will find
There's nothin' there to hide
Take me as I am
Take my life
I would give it all
I would sacrifice
Don't tell me it's not worth fightin' for
I can't help it, there's nothin' I want more
You know it's true
Everything I do
I do it for you
There's no love
Like your love
And no other
Could give more love
There's nowhere
Unless you're there
All the time
All the way, yeah
Look into your heart, baby
Oh, you can't tell me it's not worth tryin' for
I can't help it, there's nothin' I want more
Yeah, I would fight for you
I'd lie for you
Walk the wire for you
Yeah, I'd die for you
You know it's true
Everything I do
Oh
I do it for you
Everything I do, darling
And we'll see it through
Oh, we'll see it through
Oh yeah
Yeah
Search your heart
Search your soul
You can't tell me it ain't worth dying for
Oh yeah
I'll be there, yeah
I'd walk the wire for you
I will die for you
Oh yeah
I would die for you
I'm going all the way, all they way, yeah
Met het harmonieuze duet tussen Melanie Chisholm en Bryan Adams worden al snel meerdere hitlijsten op de kop getikt. Gek genoeg zou deze hit bijna niet bestaan hebben. Na het aanhoudende succes van Spice Girls in de jaren 90, besluit Mel C., ofwel Sporty Spice, zich te focussen op haar solocarrière. Samen met Bryan Adams creëert ze de hit When You’re Gone. Maar, Mel C. is niet de eerste keus van Bryan. Adams vraagt eerst Sheryl Crow met hem samen te werken, maar krijgt nooit een reactie. Dan loopt hij Mel C. tegen het lijf. "We moeten iets samen zingen" oppert de zanger in een lift ergens in LA. Gebrek aan enthousiasme is er niet en het nummer wordt razendsnel opgenomen.
Samen thuis, maar toch alleen
Wanneer de track wordt gereleased, begint ook de geruchtenmolen te draaien. Zouden Mel C. en Bryan Adams echt een relatie hebben? Zou deze track over hun liefdesleven gaan? When You’re Gone vertelt het verhaal over een relatie die in het verleden is stukgelopen. Nu de ex-geliefden elkaar niet meer zien, wordt het gemis steeds groter. We zien de twee dan ook in de videoclip om elkaar heen dwalen zonder elkaar tegen te komen. Het gerucht over de mogelijke tortelduifjes verdwijnt wanneer het nummer de hitlijsten niet meer haalt.
Everybody can sing a Bryan Adams song
Hoewel Mel en Bryan de track vaak samen zingen, schudt Bryan de boel vaak lekker op. Zo treedt hij gewoon op met zijn fans als Mel C. niet aanwezig is. Tijdens Rock in Rio in 2012 zingt hij When You’re Gone samen met fan Vanessa Silva. Zelf zegt hij hierover: "Ik heb het gevoel dat als ik het kan zingen, iedereen het kan zingen. Mijn shows zijn hier het bewijs van. Iedereen kan meezingen."
The harmonious duet between Melanie Chisholm and Bryan Adams quickly hit several charts. Strangely enough, this hit would almost not have existed. After the continued success of Spice Girls in the 90s, Mel C., aka Sporty Spice, decides to focus on her solo career. Together with Bryan Adams she creates the hit When You're Gone. But, Mel C. is not Bryan's first choice. Adams first asks Sheryl Crow to work with him, but never gets a response. Then he bumps into Mel C.. "We need to sing something together," the singer suggests in an elevator somewhere in LA. There is no lack of enthusiasm and the song is recorded very quickly.
At home together, but still alone
When the track is released, the rumor mill begins to spin. Could Mel C. and Bryan Adams really be in a relationship? Could this track be about their love life? When You're Gone tells the story of a relationship that has broken down in the past. Now that the ex-lovers no longer see each other, the loss is increasing. We see the two wandering around each other in the video clip without meeting each other. The rumor about the possible lovebirds disappears when the song no longer makes the charts.
Everybody can sing a Bryan Adams song
Although Mel and Bryan often sing the track together, Bryan often shakes things up nicely. He just performs with his fans when Mel C. is not present. During Rock in Rio in 2012, he sings When You're Gone with fan Vanessa Silva. He himself says about this: "I have the feeling that if I can sing it, everyone can sing it. My shows are proof of this. Everyone can sing along."
Vertaling van: Bryan Adams - All For Love
Als je liefde geeft, zal ik een man van goed vertrouwen zijn. Dan zul je in liefde leven, ik zal pal staan en niet versagen. Ik zal de rots zijn waarop je kunt bouwen, er zijn wanneer je oud bent Om te hebben en om te houden Als er liefde is van binnen, dan zweer ik dat ik altijd sterk zal zijn Dan is er een reden voor, ik zal je bewijzen dat we bij elkaar horen Ik zal de muur zijn die jou beschermt tegen de wind en de regen
En de pijn en smart. Laten we het zo doen: één voor allen en allen voor liefde. Laat degene die je vasthoudt degene zijn die jij wilt en die jij nodig hebt. Want wanneer het een voor allen is, is het allen voor een. Wanneer er iemand is die het zou moeten weten. Laat dan je gevoelens zien. Een laten we ervan maken: één voor allen is, en allen voor liefde. Als het liefde is, die je geeft, dan zal ik je vuur zijn in de nacht. Dan is het liefde, die je neemt, ik zal verdedigen, ik zal vechten. Ik zal er zijn wanneer je me nodig hebt, wanneer er eer in het spel is. Dit is de belofte die ik maak. Laten we het zo doen: een voor allen en allen voor liefde. Laat degene die je vasthoudt degene zijn die jij wilt en die jij nodig hebt. Want wanneer het een voor allen is, is het allen voor een. Wanneer er iemand is die het zou moeten weten. Laat dan je gevoelens zien. Een laten we ervan maken: een voor allen is, en allen voor liefde. Leg onze liefde niet opzij, want we kunnen de test aangaan. We hebben alles en zelfs meer dan we hadden gepland. Meer dan de rivieren die heersen over het land. We hebben het allemaal in onze handen. (Refrein)
Translation of: Bryan Adams - All For Love
If you give love, I will be a man of good faith. Then you will live in love, I will stand firm and not faint. I'll be the rock you can build on, be there when you're old To have and to keep If there's love inside I swear I'll always be strong Then there's a reason for it I'll prove you that we belong together I'll be the wall that protects you from the wind and the rain. And the pain and sorrow. Let's do it like this: one for all and all for love. Let the one you hold be the one you want and the one you need. Because when it's one for all, it's all for one. When there's someone who should know. Then show your feelings. Let's make it one: one is for all, and all for love. If it's love you give, I'll be your fire in the night. Then it's love that takes you, I'll defend, I'll fight. I'll be there when you need me, when there's honor involved. This is the promise I make. Let's do it like this: one for all and all for love. Let the one you hold be the one you want and the one you need. Because when it's one for all, it's all for one. When there's someone who should know. Then show your feelings. Let's make it one: one is for all, and all for love. Don't put our love aside, for we can stand the test. We've got everything and even more than we planned. More than the rivers that rule the land. We have it all in our hands. (Chorus)
Maak jouw eigen website met JouwWeb